LKQ Benelux-France heeft, tijdens het Dealerholding Event van AUMACON dat gisteren plaatsvond in Amsterdam, zijn nieuwste garageformule AUTOGLOBE gelanceerd. AUTOGLOBE richt zich volledig op dealerholdings, waarmee LKQ inspeelt op de groeiende behoefte om hun marktaandeel in de aftermarket vast te houden en te vergroten.
Garageconcept op maat van het automerk
AUTOGLOBE is de overkoepelende naam voor de nieuwe garageformule van LKQ Benelux-France en bestaat uit 3 subconcepten die zich op verschillende delen van de aftermarket richten:
- AUTOWELT is gericht op premium en exclusieve merken
- AUTOMONDE legt de focus op de Europese volumemerken
- AUTO ORIENT wordt het label voor de Aziatische merken, inclusief nieuwe toetreders op de markt uit die hoek.
Op basis van de merken die een dealerholding voert, of in de toekomst zal voeren, kiest hij het subconcept dat het best aansluit bij zijn noden en op die manier wordt gebouwd aan het specialisme om een breder deel van de markt te bedienen. Met de drie concepten binnen AUTOGLOBE zet LKQ Benelux-France een nieuwe formule in de markt die voortborduurt en versterkend werkt op de reeds opgebouwde sterke naam van de dealerholdings in de regio.
Vishal Durgaram, Director of Customer Channel Management & Sales Excellence bij LKQ Benelux-France, bevestigt dat steeds meer dealerholdings zich willen aansluiten bij universele garageconcepten. “Daarbij is de wens dat alle locaties binnen de dealerholding hetzelfde label kunnen voeren en dat is vandaag, gezien de huidige spreiding van de garageconcepten, niet mogelijk. Een andere uitdaging is dat het bedienen van oudere auto’s en vreemde merken niet in de bestaande bedrijfsprocessen past en dat de nodige kennis, data en equipment hiervoor vaak ontbreken. Daarnaast zijn ook de behoeftes en verwachtingen rond marketing en ondersteuning anders bij dealerholdings dan bij een singlepoint universeel autobedrijf.”
Ondersteuning op technisch en marketing gebied
De AUTOGLOBE concepten bieden ondersteuning op marketing en technisch vlak, alsook toegang tot universele data en equipment. Met Lease Service Partner wordt ook toegang verkregen tot gestuurd leasewerk. Vanaf september zullen de eerste AUTOGLOBE partners live gaan. AUTOGLOBE zal zowel in Nederland, België als Frankrijk beschikbaar zijn voor dealerholdings.