In september 2020 lanceerde LKQ Fource haar nieuwste concept; Autobandenpartner. Inmiddels heeft het 400ste autobedrijf zich aangesloten en hiermee is de eerste stap naar een landelijk dekkend netwerk een feit.
Tim Coronel, die onlangs nog een sponsorschap afsloot met LKQ Fource, ging langs bij Garage van Riel in Terheijden om eigenaar Jan van Riel en dochter Alexandra te verrassen met de eer van deze titel. “De grote voorraad, diversiteit aan keuze en de technische ondersteuning waren voor ons de belangrijkste redenen om ons aan te sluiten bij Autobandenpartner. We onderhouden een divers wagenpark en dan is een ruime keuze bij één partner fijn en overzichtelijk. De marketingondersteuning is ook mooi meegenomen”, licht Van Riel toe.
“Ons doel was om minimaal 400 bedrijven aan te sluiten in een half jaar en dat is gelukt. Ik ben blij om te zien dat autobedrijven zich, ondanks de pandemie, nog steeds willen ontwikkelen in kennis, kunde en marketing. Met dit concept gaan we een nog diepere samenwerking aan met onze klanten en houden we samen met hen Nederland mobiel”, aldus Johan van der Hoeven, Commercieel directeur bij LKQ Fource.
Marketing
Met dit aantal Autobandenpartners is het nu tijd om de consument actief kennis te laten maken met Autobandenpartner en wordt de komende tijd flink ingezet op marketing. Onder andere via mijngarage.nl, sociale media en out of home reclame. De Coronel broers spelen hier een belangrijke rol in “Wij weten als geen ander wat het belang van een goede band is. Dat Autobandenpartner, naast dat het een mooi marketingconcept is, ook investeert in kennis en kunde van de monteur, kunnen wij alleen maar toejuichen”, aldus Tim Coronel
Van der Hoeven: “Ook de garage op de hoek kan goede bandenservice verlenen, maar heeft vaak die uitstraling niet. Wanneer een autobedrijf zich aansluit, zorgen wij voor die uitstraling, maar ook voor de bekendheid bij de automobilist en een up-to-date kennis van de monteur”.
Autobandenpartner is het antwoord op de steeds complexer wordende bandenmarkt. De diversiteit en het assortiment is de laatste tien jaar alleen maar groter geworden. Zowel autobedrijven als automobilisten zien door de bomen het bos niet meer. De markt heeft behoefte aan een ondersteunende factor om in de steeds complexer wordende bandenmarkt te kunnen opereren. Daarbij is het product een substantieel onderdeel geworden van de dagelijkse bedrijfsvoering. Autobandenpartner biedt zowel marketing- als technische ondersteuning.
De verassing is door Tim Coronel zelf op film vastgelegd en is hieronder te bekijken.



